Click!!! click!!!

Tuesday, May 10, 2011

Banyaknya tunggakkan....!

Tension rasa bila dapat bil streamyx. Sebab? Banyak sangat tunggakan belum berbayar lagi. Last payment saya buat pada bulan Mac lepas, bayar RM200. Lama dah tu kan..



Bil statement bulan Mac...cik nuffnang, meh la sponsor bayar..boleh? hihi

1) Saya masih belum dapat rebate yang dijanjikan!!!
Kami berpindah rumah, sebelum ini duduk di rumah sewa. Mula tutup talian sementara pada bulan Ogos 2010. Kami pindah di kawasan yang sama. Bermula Ogos sehingga October ataupun November takde record, so lupa sangat2 dah, tapi yang penting lepas hari raya la, baru talian telefon dipindahkan. Bosan betul menunggu...bil tetap jalan, dan jalan...Sebulan rm60...kami tak bayar sebab kami tak dapat talian telefon kan...sebelum pindah, bil memang clear dan tiap2 bulan memang bayar la sebelum tu..

2) Bila talian telefon dah dipindahkan, tunggu pula streamyx dan perlu dipindahkan portnya juga. Lama! Dari sebelum bersalin sampai bersalin, masih tak dapat lagi streamyx tu. Tiap2 hari saya buat report di talian 100 tu. Banyak kali juga husband turun naik di TM klang tu. Bosan.Siap tertukar line dan nombor telefon dengan rumah jiran la pula. Dan, bil masih berjalan ketika ini. kami mahukan streamyx sahaja!. Untuk kes ni, ambil masa 2bulan la juga. ermm...

3) kontraktor datang, untuk troubleshoot streamyx. Tapi dia 'pandai' pula. Dan suruh kami tukar modem sebab saya dah tertaip salah password dan tersave di login form tu. Pulak?? Dalam hati, mestilah la boleh di reset password kat centre sana! Tapi malas nak layan banyak songeh, kami turutkan saja! Nyesal pula..sudahnya mesti la kena caj rm88 untuk modem tu kan? modem lama? tersimpan kat rumah lagi tu...Sampai hati ko tipu kami ye contractor..sebab kamu malas kan!!

Sudahnya..banyak tu la tunggakan bil streamyx..kena clearkan dulu ke baru dapat rebate ye? adehhh..banyak tu...kedekut saya dan streamy juga kedekut lambat nak bagi rebate!!!


Tadi, baru bayar bil semasa sahaja..rm61.30. huhu, masih banyak perlu dibayar... :(

~Ummi Auni&Aufa~

No comments:

Post a Comment