Click!!! click!!!

Wednesday, May 11, 2011

Teruja!!

Haha, balik2 cerita pasal susu...balik2 pasal BF...tak apa la, saya nak simpan memori ini kat blog saya ni..blog ni kan umpama diari? hihi..

Hari ini first time gunakan Medela FS.. Dapat hari Sabtu lepas, baru hari ini berkesempatan untuk gunakannya. Sebab tak sempat nak baca manual, tak sempat nak duduk assemble sparepart FS yang boleh dikatakan banyak. Jadinya, first time guna, saya gunakan ketika memandu ke tempat kerja pagi tadi. Dan saya teruja jakun dengan hasilnya.


Pagi tadi, kali terakhir memerah sebelum keluar rumah adalah jam 6.45am dengan menggunakan medela harmony kesayangan. Selesai hantar anak-anak, saya 'pakai' FS tu, dan drive. Bila jam menunjukkan 8.30am, saya pun tekan button start dan stopkan dalam masa 20minit selepas itu. Sebelum dapat tengok hasilnya, hati memang tak sabar nak sampai untuk tengok hasil yang diperolehi...

Dan hasilnya......

medela FS

Erk, belah kiri saja yang dapat hasil.2.5oz kira banyak la bagi saya! Belah kanan zero! Ini mesti sebab saya pakai or pasang tidak betul..hihi, tapi saya suka dengan hasilnya! next time or esok boleh cuba lagi dan harap2 kedua-duanya membuahkan hasil yang mengembirakan juga :)

Dan, telah juga saya gunakan ketika memerah jam 11.30am tadi. Syukur saya dapat 8oz dalam masa 20minit. Masih belum berjaya digunakan di meja lagi..

Tapi...saya masih tetap sayang medela harmony saya.... :)


~Ummi Auni&Aufa~

5 comments:

  1. wah...
    syoknya dapat banyak tu...
    saya ni baru dapat sikit je..
    syok kan guna FS... letak dan biar je... hehe...

    ReplyDelete
  2. bestnya sampai 8oz!! Hihiiiii....

    ReplyDelete
  3. kak sya: syok memang syok..tp sparepart dia byk sngt nak kena assemble..tp memang syok..pagi td guna FS sambil sidai baju..hihi

    nik: syukur la 8oz..tu pun skrg supply cukup2 je..kalau lebih pun 5oz la paling byk untuk jadikan frozen stok..demand makin tinggi pulak..huhu

    ReplyDelete
  4. bestnya tgk sis dan baca ur experience...

    ReplyDelete
  5. best baca pnglmn org yg bjaya dlm bf nih

    ReplyDelete