Click!!! click!!!

Wednesday, May 11, 2011

Tukar plan?

Malam tadi, husband call dari Hong Kong memang boleh dikatakan kerap call, habis duit..hihi , then dia ada cakap..."kita tukar plan la...." . Plan apa?


Plan untuk saya berhenti kerja hujung tahun ini. Pada mulanya, dia kata paling cepat boleh saya resign adalah bulan June 2012. Tiba-tiba malam tadi kata paling cepat hujung tahun ini. Tak kisah la bila pun, tapi memang berharap dapat jadi SAHM dan jaga anak-anak. Tapi dalam hati, ada juga kerisauan yang tersimpan...takut!

Memang macam ni kan realitinya. Tapi sekarang saya bekerja, bila weekend husband akan tolong cuci,sidai dan lipat baju kalau dia ada. Tapi kalau saya jadi SAHM, rasa-rasa dia nak tolong lagi tak ye? hahahah..mengada je nak minta tolong banyak2..hihi

Tapi apa pun, kalau saya jadi SAHM, jangan pula buat saya macam maid ye sayang!!!! Jangan pula harap kesempurnaan dari segala segi, maklumlah saya ni manusia biasa..hihi, sedangkan orang yang ada maid pun rumah belum tentu 100% tersusun rapi cantik2..kan?


*SAHM - Stay at home mom


~Ummi Auni&Aufa~

9 comments:

  1. wah...bestnya nak jg SAHM..kalu akak kene offer ngan hubby, mesti terima punyalah...

    bile ler agaknya akan tercapai...huhu

    ReplyDelete
  2. akak ni keja sampai pencen laa nampaknya...kot panjang umur laaa.
    bestnya mizah...dok rumah jaga anak-anak.

    ReplyDelete
  3. wah bestnye dapat offer macam tue..rasanya semua wanita especially ibu² kat luar sana nak jadi SAHM kan? cuma ade yang lebih bertuah mcm ramizah :-)

    wina nie masih lg x nampak target nak jadi SAHM huhuhuhuuu

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. kak arra, memang nak sangat jd SAHM, tapi tertanya..mampu ke saya..memang salute sangat kat sesape yg jadi SAHM..lagi banyak kerja dari kita2 yg bekerja ni kan kalau diikutkan..hihi

    kak mazz, takpe kak..kerja sampai bila pun..kita tetap sama..pengorbanan tu sangat banyak untuk suami, anak2, keluarga juga diri sendiri..tak kisah sahm ataupun working mom, masing2 ada tanggungjawab masing2 kan..

    wina, awak pun kira bertuah..masih boleh nak manage kerjaya, keluarga, anak2 dengan jayanya walaupun sibuk mana pun, keluarga dan kerjaya masih dalam balance mode..tahniah :)

    ReplyDelete
  6. mula2 nak tanya Ramizah keje kat mana...?

    yang kedua nak bgtau kalau dh d offer jd SAHM terima la dgn hati yg terbuka insyaAllah ada rezki nya...;)

    **hihihihi boleh pulak pakai numbering ekk...:D

    ReplyDelete
  7. kak fisa, saya kerja kat bangunan amcorp pj..hari2 la meredah traffic jem..jauh perjalanan dari rumah ke ofis ni...

    ye..terima dengan hati terbuka, tapi takut saya tak boleh buat..hihi,boleh ke camtu..tapi memang dah selalu angan2 nak jadi sahm..hehe

    ReplyDelete
  8. wahh..ni nak wish awal2 ni,welcome to the club...
    =p

    insyaallah..mula2 tu agak boring pas benti,tp nanti lama2 kita puas ati jaga rumahtangga lagi2 anak2 besar dpn mata

    ReplyDelete
  9. ashra...hehe...ikutkan tak sabar gak ni nak join club ashra tu..mesti seronok n puas hati anak2 membesar depan mata.. :)

    ReplyDelete