Click!!! click!!!

Tuesday, April 26, 2011

Botol BPA-Free murah

Ni pun nak share ke? hihi..tak pe kan..haha

Dulu ketika auni masih kecil(bayi) sibuk2 la saya bertukar-tukar botol susu. Terima kasih ratuhati.com sebab masa tu saya dapat info dan kesedaran mengenai bahaya bisphenol-A yang terkandung dalam botol susu yang diperbuat dari polikarbonat.


Jika membeli barangan plastik, elakkan kod no:7 ye kawan2..kalau boleh. Dan bahan yang selamat antaranya PP atau polypropylene berkod no:5. Ada lagi kod atau pun bahan plastik yang masih selamat, tapi saya sudah lupa nama dan singkatannya.

Masa tu, terjumpa botol susu bpa-free yang boleh dikatakan mahal-mahal. So beli la Avent, MAM..

Cik Pureen, cik Bumble bee, juga cik Kiko

Sekarang? Adik Aufa menyusu susu ibu guna botol susu murah je.. Guna breastmilk storage je.. Bumble bee breastmilk storage, 10botol dengan harga kurang dari rm40. Juga botol susu pureen yang boleh dijadikan milk storage juga botol penyusuan. Botol susu pureen tu agak keras la macam botol Bumble Bee.. Tetapi botol KIKO tu yang berkartun dibeli dengan harga kurang dari Rm12 (untuk 3 botol), adalah kurang memuaskan..lembik sikit..

Sekarang, sejak kerajaan mengharamkan botol BPA, dah banyak botol bpa-free yang murah2.. Tapi masih kena la ditukar setiap 6 bulan..

Tengok...sangat jimat kedekutkan? dan Alhamdulillah anak-anak memang takde colic, so tak perlu la botol susu ataupun teat anti-colic..


~Ummi Auni&Aufa~

6 comments:

  1. my alya pon guna kiko & pureen..murah sikit..save cost..muahaha :p

    ReplyDelete
  2. hehe..segala botol puting anti colic bagai tu,pada kita tak la efek sgt pun koliknye..kalu baby mmg jenis kolik,pakai apa pun,melalak manjang kembung perut..

    hehe.itu la kisah anak ku...aleesya.

    ReplyDelete
  3. hehe...cian aleesya..syukur anak2ku takde colic..kalau tak, aduh...poning la pale kalau diorang asek melalak je..hihi

    ReplyDelete
  4. a;ah kak fisa..memang berbaloi2...hehe

    ReplyDelete