Click!!! click!!!

Monday, April 4, 2011

'Merajuk' dan merudum

kiri - hasil B kiri
kanan - hasil B kanan
sesi kedua-4:30pm

Sebelum ni, hasilnya mesti sama..ataupun lebih dari 5oz..tapi syukur, alhamdulillah...

Nampak gaya, B ku sudah menunjukkan tanda2 'merajuk' la.B kiri. maybe sebab kerap 'unattended' so dia ingat dia kurang diperlukan. Mana taknya, weekend memang kadang2 tak sempat nak kosongkan. Salah ku jua..

Takpe la..dah lepas, sudah la..mari pujuk B kiri tu supaya tidak merajuk..cara?
1) kerapkan sesi mengepam di waktu siang ~takut malam tak terjaga,
ofis hour, sempat 2kali je sekarang~sebab masih guna manual harmony, so tak sedap la sebab saya perlukan 30-40minit untuk setiap sesi..kalau saya buat 3x sesi, dah berapa jam saya habiskan waktu untuk mengepam. Sebab tu perlukan FS..huhu..boleh la mengepam masa drive..
2) try pujuk aufa untuk direct BF kat B belah kiri tu~taktau kenapa, tapi dia buat ala2 nak muntah kalau disuakan belah kiri tu..sob..sob..sob (takkan nak suruh auni sambung BF lagi??)
3) milk booster?? - sekarang rajinkan diri minum horlicks. .lain2 belum try lagi...
4) Power Pumping??? tengok la dulu..

untuk hasil sesi malam, tak sure dah kurang juga ke..sebab balik kerja 7pm sampai rumah..until 12am baru saya pam. itu pun kalau saya terjaga. kalau tak, pukul1am or 2am or lebih. cuba kira, 5pm to 12am..7jam ok!! mula2 bengkak,leaking... lama2 merajuk la....... :(



~Ummi Auni&Aufa~

No comments:

Post a Comment