Click!!! click!!!

Monday, April 25, 2011

Saya 'capek'....

Entri merungut.............mengeluh...isk...

Penat la nak lalui hari-hari bekerja ni... Bila datang sabtu dan ahad pula, bertimbun kerja-kerja rumah menunggu.. Dulu, pada mulanya bila anak dah dua, dan pada hari bekerja, tenaga memang banyak.. Bangun tidur pukul 11pm ke atas, buat kerja2 rumah..lipat baju, cuci botol keutamaan..pam susu...sapu rumah..cuci baju....siapkan beg anak... cuci pinggan.. Tak banyak,kan? Sikit je bagi sesetengah orang...senang je bagi sesetengan orang.. tapi tidak pada saya...SAYA SANGAT PENAT!!

Sekarang...memang saya buat mana saya nak buat ikut suka hati je...lipat baju seminggu sekali..basuh je rajin...cuci pinggan tiap-tiap hari perlu..pam juga perlu setiap hari...keutamaan cuci botol2....

Tu belum lagi memasak tiap-tiap hari...tu belum lagi siapkan bubur ataupun makanan anak,kan? Macam-macam betul alasan saya kan? Penat la...itu la..ini la...padahal saya ni PEMALAS ke ek...? Haaa...memang saya pemalas lantak la orang nak cakap apa...hehehe...kalau orang lain nak rajin ke, ikut suka dia la..bini orang tu nak rajin ke, biar la dia...teruskan la..tapi saya tak sanggup dah nak memaksa diri saya buat kerja-kerja rumah kalau saya dah tak larat dan tak terdaya juga tak cukup tangan nak melakukannya...

Alangkah indahnya kalau balik2 je dari kerja cuma layan dan golek2 dengan anak-anak kat rumah tanpa memikirkan kerja-kerja rumah yang terbengkalai .... :)

cepatnya masa berlalu...terasa belum puas melayan anak-anak pulak..


~Ummi Auni&Aufa~

4 comments:

  1. insyaallah..
    penat skang ni akan membuahkan hasil bila anak2 da besar..

    sabar ye..

    sesekali tu,layan je malas tu.. =p
    perlu tuk kita rehatkan diri dr terus penat n stress..tak semestinya kena buat ontime keje2 rumah...asalkan kita dan keluarga selesa dgn cara hidup kita. =)

    ReplyDelete
  2. heheh..betul tu...sekarang, biar je dulu keje2 yang terbengkalai..kang mai datang rajin, baru buat...

    tu la..sedih bila kadang2 sebab sebok nak siapkan keje, anak-anak kena main sendiri rasa macam tak cukup masa nak luangkan untuk diorang berdua... :(

    ReplyDelete
  3. cari pembantu rumah la pn.miza.. :)

    ReplyDelete
  4. alahai cik yun... mana nak letak pembantu rumah tu... psst: cik yun, meh la berblog..memeriahkan lagi suasana..hihi..

    ReplyDelete